“SRBIJA KARGO” a.d. nudi usluge kombinovanog prevoza kontejnera (dužine 20 stopa i više), prikolica, poluprikolica, zamenjivih sanduka, drumskih vozila (roling road) i ostalih intermodalnih transportinh jedinica, u maršutnim vozovima, kompletnim kontejnerskim vozovima ili pojedinačnim pošiljkama kontejnera.
Prevoz se obavlja kako na kolima sopstvenosti železnice tako i u privatnim P kolima.
Serije kola sopstvenosti “Srbija karga” koja se koriste za prevoz u kombinovanom saobraćaju su sledeće:
Serija vagona | Brojčana oznaka serije | Broj osovina | Korisna dužina poda | Korisna širina poda | Visina poda od GIŠ | Visina tovarne jedinice |
---|---|---|---|---|---|---|
Rs | 390 | 4 | 8,5 | 2,74 | 1,3 | a i b |
Regs | 392 | 4 | 18,5 19,20 | 2,74 | 1,23 | a i b |
Rgs | 391 | 4 | 19,5 | 2,7 | 1,26 | a i b |
Kgs | 332 | 2 | 12,5 | 2,75 | 1,24 | a i b |
Sgnss | 455 | 4 | 18,4 | 2,259 | 1,005 | a i b |
* a – kontejneri
b – izmenjivi kamionski sanduci
U kombinovanom saobraćaju postoje sledeće vrste robe i njihova pozicija (NHM broj) u klasifikaciji roba je:
Pozicija | Vrsta robe |
---|---|
9931 | Kontejneri, veliki, prazni, korišćeni, pre ili posle prevoza železnicom u tovarenom stanju |
9932 | Izmenjivi sanduk, prazan, korišćen, pre ili posle prevoza železnicom u tovarenom stanju |
9933 | Poluprikolice, prazne, korišćene, pre ili posle prevoza železnicom u tovarenom stanju |
9939 | Intermodalne transportne jedinice, prazne, upotrebljene pre ili posle prevoza železnicom u tovarenom stanju |
9941 | Kontejneri, veliki u tovarenom stanju |
9942 | Zamenjivi sanduci u tovarenom stanju |
9943 | Poluprikolice, u tovarenom stanju |
9934 | Drumska vozila sistema , u tovarenom stanju |
9949 | Intermodalne transportne jedinice, u tovarenom stanju |
Propisi koji uređuju prevoz u kombinovanom prevozu su važeće objave kao i konvencije koje se odnose na navedeni vid saobraćaja.
Spisak terminala na teritoriji Srbije u kojima se može obavljati pretovar i skladištenje kontejnera, poluprikolica, izmenjivih sanduka i oprema uz velike kontejnere za podizanje je:
TERMINALI | Maksimalna dužina kontejnera (u stopama) | Maksimalna bruto težina kontejnera kojom se može manipulisati (u tonama)(*) | Poluprikolice prilagođene za zahvatanje pomoću hvataljki (klešta) Maksimalna bruto težina kojom se može manipulisati (u tonama) |
---|---|---|---|
Beograd („ŽIT“) A,B | 40 | 31 | 30 |
Beograd Dunav a) (Beograd Donji grad) („Luka Beograd“) A,C | 40 | 40 | -- |
Novi Sad ranžirna (AD „Luka“) A,C | 45 | 40 | 40 |
Pančevo varoš (DD “Luka Dunav“) A,C | 40 | 27,5 | 27,5 |
Prahovo pristanište (AD “Krajina“ RJ Luka) A,C | 40 | 40 | 40 |
Senta (AD „Potisje“) A,C | 40 | 25 | 25 |
Sremska Mitrovica (KT„Panonska vrata“ –Luka Leget) A,C | 45 | 40 | 40 |
A. Privatni terminali za opsluživanje
B. Pored šifre i naziva stanice, u zgradi je dat naziv privatnog terminala UTI.
(Za korišćenje usluga privatnog terminala, korisnik mora predhodno kontaktirati vlasnika terminala.)
C. Pored šifre i naziva stanice, u zgradi je dat naziv privatnog terminala UTI koji se nalazi na industrijskom koloseku.
(Za korišćenje usluga ovog privatnog terminala, korisnik takođe mora predhodno kontaktirati vlasnika terminala).
(*) bruto težina „UTI i njegovog tovara“ koji se specijalnom opremom za manipulisanje kontejnerima može podizati
KONTAKTI:
Sektor za sobraćaj i transport-Centar za komercijalno transportne poslove
Andrija Ristović, dipl.saob.inž.
Telefon: 011/3613136
Elektronska pošta:andrija.ristovic@srbcargo.rs