Након седам година паузе, радионица за одржавање железничких возила ОЈ ЗОВС Кикинда, у оквиру Секције ЗОВС Нови Сад, поново је започела са радом, обнављајући своју историјску улогу у систему железничког саобраћаја Србије.

На основу захтева компаније „Србија Карго“ а.д., радионица је прошла кроз процес сертификације који је спровела Дирекција за железнице. Након детаљног прегледа документације и успешно обављеног надзорног аудита, радионица је доказала да испуњава све услове за обављање редовног и ванредног одржавања железничких возила. Као потврду тога, издат је сертификат о испуњености услова за одржавање, а радионица је добила нову ознаку Р26.

У склопу радионице активно функционише специјализована јединица за одржавање сандука, постоља сандука и рамова обртних постоља, а у плану је и оспособљавање и сертификација радионице за одржавање осовинских склопова. Посебно истичемо да радионица располаже ремонтованим и модернизованим стругом типа UBC-150, намењеним за обраду профила точкова, чиме се значајно унапређује квалитет и ефикасност услуга одржавања.

Рад у обновљеној радионици тренутно обавља 11 запослених, ангажованих на пословима одржавања теретних кола. Њихова стручност и посвећеност представљају кључ за успешан наставак традиције која датира још од 15. априла 1954. године, када су први вагони пристигли на поправку у Кикинду.

Поред одржавања сопствених теретних кола, „Србија Карго“ у овој радионици остварује и приходе кроз услуге одржавања теретних кола других железничких управа, чиме додатно јача своју позицију на тржишту и доприноси развоју железничког сектора.

Радионица у Кикинди је данас седма радионица за одржавање теретних кола у саставу компаније Србија Карго. Њено поновно отварање има велики значај за брже, ефикасније и безбедније оспособљавање теретних вагона, што ће омогућити да компанија још боље одговори на потребе својих комитената и партнера.

Повратак радионице у оперативни систем представља важан корак у јачању капацитета железничког транспорта Србије.