Пре две године први теретни воз из кинеског Дјинана кренуо је за Београд, чиме је успостављена прва железничка карго линија између Србије и Кине. Воз је донео опрему коју кинеске компаније користе за изградњу брзе пруге од Београда до Будимпеште, а 2020. још један воз је донео медицинску помоћ за сузбијање пандемије.

Генерални директор железничке компаније Србија карго Душан Гарибовић сматра да је перспектива тог вида транспорта робе из Кине у Србију извесна и да ће се број возова повећавати.

„Та два воза, која су била наменска, она у ствари говоре да ће железнички саобраћај од Кине до Србије или неких других дестинација у западној или централној Европи бити све чешћи и бити све већи и једног дана постати редовни.“

Као главни подстицај за карго повезивање железницом Србије и Кине, које је некада, како је рекао, било у домену научне фантастике, Гарибовић наводи пројекат „Појас и пут“. А тренутно тежиште сарадње у тој области је са великим кинеским компанијама које већ раде у Србији.

„Ми у овом тренутку, поред ових директних возова, где смо тек почели (да саобраћају) и који ће свакако постати редовни у некој блиској будућности, редовно превозимо 2.250.000 тона робе за ХБИС Смедерево, кинеску компанију која је купила нашу железару. Негде током ове године ћемо превести око 700.000 тона руде бакра која иде из Бора за луку Бар за Зи Дјин копер“, истакао је Гарибовић.

Србија карго има одличу сарадњу са кинеском компанијом Коско шипинг.

„У прошлој години смо превезли 1.328 контејнерских возова из луке Пиреј до Србије или даље према централној и западној Европи, што је повећање шест пута у односу на 2014. годину када су ти контејнерски возови почели да долазе из луке Пиреј, односно када је кинеска компанија Коско шипинг купила 51 одсто акција луке Пиреј“, додао је Гарибовић.

Подсетио је и да је у 2020. години 878.000 контејнера превезено железницом из Кине у централну и западну Европу, као и на процену Медјународне железничке организације да ће до 2025. године 75 водсто робе се превозити железницом и рекама, односно да је перспектива превоза робе у интермодалном транспорту.