Уз финансијску подршку Владе Републике Србије, „Србија Карго“ је у сарадњи са својим партнером МИН Локомотивом из Ниша, успешно завршио главну оправку дизел електричне локомотиве 661-118. Тиме је овој локомотиви, у народу познатој као „Кенедијевка“, продужен век за још 12 година, повећан капацитет и већа поузданост у експлоатацији.

Kenedijevska 1

Главну оправку дизел електричне локомотиве чине најобимнији и најкомпликованији послови на одржавању. Захваљујући преданом раду и упорности запослених радника депоа Србија Карга у Црвеном Крсту, као и радника у ремонтној радионици МИН Локомотиве у Нишу и осталих радионица, овај посао је успешно и квалитетно обављен. Иако је епидемиолошка ситуација условила отежане услове рада, нашим ангажовањем и посебним уговорима поправљени су агрегатни уређаји – дизел мотор, вучни мотори, компресор и осовински склопови, који су дати МИН Локомотиви на уградњу. Радови су се изводили појачаном динамиком како би се предвиђени послови завршили у планираном року, тако да је она првог дана децембра напустила радионичке колосеке МИН Локомотиве и предата представницима Србија Карга.
Поред дефинисаних обавезних радова, извршена је и поправка двотактног V16 дизел мотора, који је био хаварисан и због кога је локомотива била ван саобраћаја скоро три године. Током ремонта отклоњено је све оно што је у претходном периоду током експлоатације уочено као недостатак. Омогућен је стабилан рад свих уређаја до наредног ремонтног рока.
Извршене су две пробне вожње – бруто и брзинска на прузи Ниш – Димитровград и након свих испитивања, контролно – пријемни органи наше компаније уверили су се да је „краљица српских пруга“ у потпуности спремна да са новим осовинским склоповима броји нове километре нашим пругама.

kenedijevska 2

Локомотива 661-118 једна је из серије дизел локомотива које са поносом носе атрибут најславнијих и најбољих на овим просторима, што се сведочи чињеницом да је пуних 60 година на челу наших возова, са максималном брзином од 124 km/h. Ова серија локомотива израђивана је крајем педесетих година прошлог века у фабрикама „ГМ-ЕМД“-а у Илиноису, Сједињеним Америчким Државама и Онтариу у Канади. Да се пуних шест деценија велики део железничког саобраћаја ослања на поузданост „Кенедијевки“ допринели су ентузијазам, несебичност, колегијалност и стручност кадрова на одржавању. Тако је било на почетку, давних шездесетих, тако је и данас.
Циљ наше компаније је да се радови на оспособљавању и унапређењу возних средстава још више интензивирају, да се отворе и последњи радни фронтови, како би нашу флоту довели у стање високе поузданости и како би у наредном периоду функционисали без битнијих недостатака у раду и са мањим бројем непланираних застоја.
Очекивања од Србија Карга увек су иста – поуздан и безбедн превоз робе за сваког комитента. И овај задатак захваљујући планском и одговорном раду свих запослених успешно се испуњава, из дана у дан, из месеца у месец.