Uz finansijsku podršku Vlade Republike Srbije, „Srbija Kargo“ je u saradnji sa svojim partnerom MIN Lokomotivom iz Niša, uspešno završio glavnu opravku dizel električne lokomotive 661-118. Time je ovoj lokomotivi, u narodu poznatoj kao „Kenedijevka“, produžen vek za još 12 godina, povećan kapacitet i veća pouzdanost u eksploataciji.

Kenedijevska 1

Glavnu opravku dizel električne lokomotive čine najobimniji i najkomplikovaniji poslovi na održavanju. Zahvaljujući predanom radu i upornosti zaposlenih radnika depoa Srbija Karga u Crvenom Krstu, kao i radnika u remontnoj radionici MIN Lokomotive u Nišu i ostalih radionica, ovaj posao je uspešno i kvalitetno obavljen. Iako je epidemiološka situacija uslovila otežane uslove rada, našim angažovanjem i posebnim ugovorima popravljeni su agregatni uređaji – dizel motor, vučni motori, kompresor i osovinski sklopovi, koji su dati MIN Lokomotivi na ugradnju. Radovi su se izvodili pojačanom dinamikom kako bi se predviđeni poslovi završili u planiranom roku, tako da je ona prvog dana decembra napustila radioničke koloseke MIN Lokomotive i predata predstavnicima Srbija Karga.
Pored definisanih obaveznih radova, izvršena je i popravka dvotaktnog V16 dizel motora, koji je bio havarisan i zbog koga je lokomotiva bila van saobraćaja skoro tri godine. Tokom remonta otklonjeno je sve ono što je u prethodnom periodu tokom eksploatacije uočeno kao nedostatak. Omogućen je stabilan rad svih uređaja do narednog remontnog roka.
Izvršene su dve probne vožnje – bruto i brzinska na pruzi Niš – Dimitrovgrad i nakon svih ispitivanja, kontrolno – prijemni organi naše kompanije uverili su se da je „kraljica srpskih pruga“ u potpunosti spremna da sa novim osovinskim sklopovima broji nove kilometre našim prugama.

kenedijevska 2

Lokomotiva 661-118 jedna je iz serije dizel lokomotiva koje sa ponosom nose atribut najslavnijih i najboljih na ovim prostorima, što se svedoči činjenicom da je punih 60 godina na čelu naših vozova, sa maksimalnom brzinom od 124 km/h. Ova serija lokomotiva izrađivana je krajem pedesetih godina prošlog veka u fabrikama „GM-EMD“-a u Ilinoisu, Sjedinjenim Američkim Državama i Ontariu u Kanadi. Da se punih šest decenija veliki deo železničkog saobraćaja oslanja na pouzdanost „Kenedijevki“ doprineli su entuzijazam, nesebičnost, kolegijalnost i stručnost kadrova na održavanju. Tako je bilo na početku, davnih šezdesetih, tako je i danas.
Cilj naše kompanije je da se radovi na osposobljavanju i unapređenju voznih sredstava još više intenziviraju, da se otvore i poslednji radni frontovi, kako bi našu flotu doveli u stanje visoke pouzdanosti i kako bi u narednom periodu funkcionisali bez bitnijih nedostataka u radu i sa manjim brojem neplaniranih zastoja.
Očekivanja od Srbija Karga uvek su ista – pouzdan i bezbedn prevoz robe za svakog komitenta. I ovaj zadatak zahvaljujući planskom i odgovornom radu svih zaposlenih uspešno se ispunjava, iz dana u dan, iz meseca u mesec.