Teretni voz kineskih železnica „China Railway Express“ sa opremom za izgradnju brze pruge u Srbiji stigao je danas iz Kine u Beograd. Dolasku voza prisustvovao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, potpredsednica Vlade i ministarka ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, prof. dr Zorana Mihajlović, zamenik ministra trgovine Narodne Republike Kine Ćen Keming, ambasadorka Kine Čen Bo, gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić i direktori železničkih kompanija.

Voz je u železničkoj stanici Novi Beograd uz „dugu sirenu“ „presekao“ crvenu vrpcu, čime je označeno zvanično uspostavljanje prve železničke kargo linije između dve zemlje.

Na crvenoj traci je, inače, na srpskom i kineskom jeziku pisalo: „Prvi put dolazi u Srbiju“, a na vozu je sa strane ispisano: „Kineske železnice pozdravljaju srpski narod“. Predsednik Vučić i zamenik ministra trgovine Ćen Keming, rukovali su se sa mašinovođom i čestitali mu na uspostavljenoj liniji.

„Ovo su važni dani za nas, jer gotovo 40 godina da skoro niko nije koristio vozove u putničikom i kargo saobraćaju. Mislim da ćemo uspeti na velika vrata da vratimo srpske i evropske železnice u našu zemlju“, poručio je Vučić i istakao da Srbija ne bi uspela da sve to uradi bez pomoći predsednika Kine Si Đinpinga. Predsednik je uputio reči zahvalnosti svim svim kineskim partnerima, jer nas spajaju sa Evropom.

„Kad se izgradi pruga do Novog Sada za dve godine, niko više neće putovati između ova dva grada automobilom, jer će se vozom putovati samo 30 minuta – rekao je Vučić.

„Pre osam godina voz na relaciji za Novi Sad išao je sporije nego pre sto godina. Jedna od mojih prvih ideja je da celu Srbiju premrežimo novim komunikacijama i tako da uđemo u red razvijenih zemalja. Najveći deo tog posla ne bi mogli da uradimo bez naših kineskih prijatelja. Kineske kompanije grade u svim delovima naše zemlje. Danas je došao prvi direktni voz iz Kine“, rekao je Vučić.

Voz koji je stigao u Beograd, dovezao je više od 500 tona opreme za izgradnju brze pruge u našoj zemlji. Voz u svom sastavu ima 28 vagona sa kontejnerima, a vukla ga je nova Vektron lokomotiva komapnije „Srbija Kargo“.

Krenuo je 24. septembra iz kineskog grada Đinana, u provinciji Šangdong i prešao oko 10.500 kilometara, a trasa voza je bila: Kina, Mongolija, Rusija, Belorusija, Poljska, Mađarska i Srbija. U toj kompoziciji nalazi se oprema koju kineske kompanije koriste za izgradnju brze pruge od Beograda do Budimpešte.